Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας ξεκινούν την πώληση προσωπικών δεδομένων των χρηστών!


Οι μεγάλες εταιρίες κινητής τηλεφωνίας έχουν ξεκινήσει την πώληση τεράστιων όγκων δεδομένων που συλλέγουν από τους χρήστες σχετικά με την τοποθεσία, τις συνήθειες, τα ταξίδια και την πλοήγηση στο διαδίκτυο, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της Wall Street Journal.

Οι πληροφορίες αυτές αποτελούν ένα πανίσχυρο εργαλείο για τους ανθρώπους του marketing όμως  το θέμα της ιδιωτικότητας και προστασίας των προσωπικών δεδομένων παραμένει.
  Καθώς οι χρήστες του διαδικτύου αρχίζουν να συμφιλιώνονται με την ιδέα της παρακολούθησης της κάθε κίνησης τους, ο συνδυασμός αυτή της πληροφορίας με την λεπτομερή καταγραφή των λογιστικών κινήσεων τους θεωρείται ιδιαίτερα ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο. 

Υπάρχει μια στροφή στη σχέση των παρόχων με τους συνδρομητές τους και αυτό αποδεικνύεται από τις νέες προσφορές. 
 Αντί απλώς να προσφέρουν στους πελάτες ένα αξιόπιστο εργαλείο επικοινωνίας , οι πάροχοι βλέπουν τους συνδρομητές τους ως πηγές δεδομένων από τις οποίες μπορούν να βγάλουν κέρδος, μια πρακτική πιο συχνή μεταξύ των παρόχων των δωρεάν online υπηρεσιών όπως το Google και το Facebook.

Όταν για παράδειγμα, ένας πελάτης της Verizon Wireless επισκέπτεται ένα site με το κινητό του, η τοποθεσία όπου βρίσκεται και τα δημογραφικά στοιχεία του καταλήγουν σε ένα σημείο συγκέντρωσης δεδομένων.
 Από εκεί και πέρα τα δεδομένα αυτά πωλούνται σε επιχειρήσεις και χρησιμοποιούνται για να δημιουργηθούν στατιστικές με βάση το φύλο, την τοποθεσία και τις καταναλωτικές συνήθειες των χρηστών.

Αρκετές ευρωπαϊκές εταιρίες κινητής τηλεφωνίας έχουν εφαρμόσει παρόμοιες πρακτικές. Αυτή την εβδομάδα, ο γερμανικός κολοσσός software SAP πρόκειται να λανσάρει μια υπηρεσία η οποία θα συγκεντρώνει στοιχεία χρηστών smartphone και θα τα παραχωρεί σε εταιρίες marketing.

Οι πάροχοι αναγνωρίζουν την παραβίαση της ιδιωτικότητας των χρηστών.
 Όμως καθώς οι διαφημιστικές και οι εταιρίες marketing επιζητούν όλο και πιο λεπτομερείς πληροφορίες για τους πιθανούς πελάτες τους και οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας αναζητούν νέες πηγές εσόδων, δεν θα μπορούσαν να αγνοήσουν μια τέτοια “ευκαιρία”.

Οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας ισχυρίζονται ότι δεν πωλούν στοιχεία για μεμονωμένα άτομα αλλά για ομάδες ανθρώπων και αρκετές από αυτές προειδοποιούν τους πελάτες τους ότι τα στοιχεία τους ενδεχομένως να χρησιμοποιηθούν. 
Πέρυσι, η ισπανική εταιρία Τelefonica προκάλεσε την κατακραυγή του κοινού στην Γερμανία όταν έγινε γνωστό ότι επρόκειτο να παραχωρήσει δεδομένα  σχετικά με την γεωγραφική θέση των χρηστών της. Τελικά η εταιρία εξαναγκάστηκε σε υπαναχώρηση. 

Τώρα η SAP προτίθεται να επιχειρήσει μια ευρύτερη προσέγγιση.
Ο πρόεδρος της εταιρίας, John Sims, δήλωσε ότι η υπηρεσία θα ξεδιαλέγει τους τεράστιους όγκους δεδομένων σχετικά με το πως και που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνά τους και στη συνέχεια θα μοιράζεται τα έσοδα από την πώληση των πληροφοριών με τους παρόχους που δίνουν τα δεδομένα. 

Η SAP δεν έχει ακόμη κοινοποιήσει με ποιους παρόχους πρόκειται να συνεργαστεί, όμως έχει ήδη περιγράψει την διαδικασία. Κάθε φορά που ένας χρήστης smartphone κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο διαδικτύου, η ενέργεια αυτή θα μετατρέπεται σε δεδομένο που θα περιλαμβάνει στοιχεία για το site, την τοποθεσία του χρήστη (με παρέκκλιση μερικών μέτρων) καθώς και δημογραφικά στοιχεία. Στη συνέχεια η SAP θα συγκεντρώνει και θα αναλύει τα στοιχεία του συγκεκριμένου χρήστη και θα τα προσφέρει ως στατιστικά για τις συνήθειες των χρηστών που βρίσκονται στην ίδια τοποθεσία.


Στο μεταξύ οι Αμερικανοί χρήστες φαίνεται να νιώθουν πια πιο άνετα να αποκαλύπτουν προσωπικές πληροφορίες μέσω των social media όπως το Twitter και το Foursquare.
 Οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας θα βρεθούν σύντομα σε ανταγωνιστική θέση απέναντι σε διαδικτυακούς κολοσσούς όπως το Google και το Facebook.

Όμως οι εταιρίες κινητής ισχυρίζονται πως διαθέτουν πιο ολοκληρωμένα στοιχεία.
 Και πρόκειται για στοιχεία που όλοι θέλουν στην κατοχή τους αλλά δεν ήταν διαθέσιμα. Τουλάχιστον μέχρι τώρα.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου